måndag 19 maj 2014

Välkommen hem Sessan


Äntligen är min lilla tjej hemma. En liten tjej som har blivit "vuxen" och mamma. Jag har absolut  inte fått hem en stressad tjej som är understimulerad vill jag lova. Bara detta med valparna har varit nytt för henne att leva ihop med småbarn och två hundar till i flocken har varit en omställning tror jag. Stort TACK till Sofia med familj för att ni varit så tillmötesgående och att vi har fått möjligheten och chansen att dela denna upplevelse med Er. Happy är verkligen jätte fin efter valpningen, man kan inte tro att hon slutade dia dem för två och en halv vecka sedan. Hon luktar gott, päls och kropp imponerande, ett snyggt kvitto på en välmående hund.

Det har också varit jätte roligt att fått lära känna nya goa människor Anneli, Helena och Steffen ifrån Aglides.Ser fram emot att få träffa er snart igen. En extra ordinär kull  ....  ha ha ja vi har haft skoj!! 

Målet med mig och Happy är att vi ska ha kul ihop. Bara för det har vi startat en viltspår kurs igår. Viltspåret visade sig vara ett lyckat drag! Detta för att få tummen ur och faktiskt göra något ANNAT tillsammans utan krav. Givetvis ska vi ut och ställa med, vi är redan champions men nördig som jag är så tycker jag det är skoj. Happy tycker om att visa upp sig och jag kan satsa på glädje i ringen(läs få med svansen) och se det som nyttig träning.  Tyvärr är jag i Turkiet när Ryda är, men men det finns andra utställningar! Gott med sol, bad och ledigt! Jag hade inte tänkt (mentalt) ställa i sommar men nu eftersom hon är så fin i kropp och päls så varför inte :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar