torsdag 1 maj 2014

Valparna 6 veckor och har idag åkt bil från Fristad till Landbogatan i Borås

Viggo & Lantlyckans Stjärnvinst

Idag fyller valparna 6 veckor och har åkt bil för första gången. Det är så värdefullt att de har fått vara med om en hel del innan de lämnar Kenneln, den filosofin delar jag fullt ut. De alla blir mycket hanterade både av barn och vuxna. De har också fått träffa BRA vuxna hundar (Viggo och Barca). Snart flyttar Viggo och Barca hem igen då jag fått förmånen att ha dem här när jag fått vara utan Happy. Känner mig privilegierad att få ha dem. De är så goa! För mer bilder och info om valparna besök Sofias nya hemsida. 
Lantlyckans

Jag och Happy har lite nya utmaningar som väntar när hon kommer hem. Vi ska gå en viltspårkurs på en för mig ny klubb Byrackan. Det ska bli otroligt roligt då det är en ganska ny gren för mig. Jag och Pettson, vår förra hund provade på det 2009. Jag ska inte sticka under stolen med att det rycker i utställningstarmen och även träningstarmen. Vi ska också vara med på hundens dag om mitt ny opererade öra tillåter (det hoppas jag verkligen).

Närmast nu är det valptest väntar på söndag ihop med Kennel Aglides ser fram emot det jätte mycket.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar