torsdag 8 maj 2014

Lille Pettson

2011 05 07 är Pettsons "Dödelsedag" brukar jag säga och Happys "Födelsedag". Märkligt va?! Ja det tycker jag med och jag ska helt ärligt säga att 7/5 2011 så hade jag ingen aning om att jag skulle bli med Tollare. Det jag visste var att Pettson satte sin sista potatis genom att sätta tänderna i en kompis till vår dotter Elin. Det var inte första gången han satte tänder i någon och säkert inte sista gången. Han hade tidigare inte satt tänder i någon annan än barnen. 2011 05 09 fick han somna in tre och ett halvt år gammal. Han hade ett rikt och kort liv.



Han fick sina chanser och jag känner verkligen att jag har gjort allt jag kan. Han hade ett för bra liv för att vi skulle förtjäna bett av honom. Sedan kan man diskutera det i leda...  Det viktiga är att jag känner att jag/vi har utrett och gjort tillräckligt och att faktiskt att avliva var det enda rätta.  Biter en hund har det  en orsak anser jag, jag fann inte Pettsons orsak. 




Han var en läromästare jag har lärt mig oerhört mycket tack vare honom. Jag hade aldrig kommit i kontakt med Sofia och Barca, Happys mamma om det inte vore för honom. Jag hade inte heller kommit i kontakt med Borås Brukshundklubb om det inte vore för honom. Jag har lärt mig oerhört mycket TACK VARE HONOM. Lärt känna många fantastiska människor TACK VARE HONOM. Jag visste att jag var en hundmänniska och har alltid varit det. Jag har önskat mig en hund sedan jag var liten. Men att jag skulle älska hundlivet så som jag gör, den vägen har Pettson visat mig. Jag är oerhört tacksam för det jag fått och det jag lärt mig via Pettson! Utan detta hade det aldrig blivit Happy-life <3 inget ont utan det har något gott! Kram till Er alla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar